31 Temmuz 2011 Pazar

SADAKANIN KARŞILIĞI


Peygamber Efendimiz(s.a.s)buyurdular:
``Sahrada yolculuk yapmakta olan bir adam, yolculuk
esnasında, bir buluttan`Falanın bahçesini sula! diye bir
ses duydu. Bulut hemen bir taşlık yere doğru hareket
etti ve suyunu oraya boşalttı. Adam, derelerden birinin
o suyun tamamını topladığını gördü ve suyutakip etti.
Bir de baktı ki, bir adam bahçesinde, elindeki kürekle
suyu oraya buraya çevirip bahçesini suluyor. Ona:Ey
ALLAH`ın kulu! Adın nedir? diye sordu.
Adam, kendisinin daha önce buluttan duyduğu ismi
söyledi, sonra da: Ey Allahın kulu! Adımı neden sordun?
dedi. O da Ben şu suyu yağdıran buluttan, senin
adını söyleyerek `Falanın bahçesini sula! diye bir ses
duydum da onun için soruyorum. Sen ne yapıyorsun ki
bu lütfa mazhar oluyorsun? dedi.
Bahçe sahibi: Mademki soruyorsun, söyleyeyim: Ben
bu bahçemden çıkan mahsule bakarım; üçte birini sadaka
olarak dağıtırım, üçte birini çoluk-çocuğumla birlikte
yerim, üçte birini de tekrar bahçeme ekerim. ``dedi.

1 yorum:

gizemli casuz dedi ki...

muhteşem günümüz insanı bu yapılan şeyi maalesef idrak edeceğini hiç sanmıyorum mübarek ramazan ayında insanlar hatırlamaya çalışıyor bence hepsi desinler hatırlatması yapıyorlar cenabı ALLAH cümlemizi affeylesin(AMİN)